Wikia

Pieśń lodu i ognia Wiki

Catelyn Tully

Dyskusja0
69stron na
tej wiki
Catelyn Tully
Catelyn stark.jpg
Przydomek Cat
Lady Kamienne Serce
Cicha Siostra
Bezlitosna matka
Tytuły Lady Winterfell
Powiązanie Dom Tullych
Dom Starków
Bractwo bez chorągwi
Kultura Dorzecze
Data urodzenia 264 rok po lądowaniu Aegona, Riverrun
Data śmierci 299 rok po lądowaniu Aegona, Bliźniaki
Współmałżonek Eddard Stark
Rodzina Hoster Tully (ojciec)
Minisa Whent (matka)
Brynden Tully (wuj)
Lysa Tully (siostra)
Jon Arryn (szwagier)
Robert Arryn (siostrzeniec)
Edmure Tully (brat)
Roslin Frey (szwagierka)
Robb Stark (syn)
Sansa Stark (córka)
Arya Stark (córka)
Brandon Stark (syn)
Rickon Stark (syn)
Występowanie Gra o tron (POV)
Starcie królów (POV)
Nawałnica mieczy (POV)
Uczta dla wron (występuje)
Taniec ze smokami (wspomniana)

Catelyn Tully - najstarsza córka lorda Hostera Tully'ego. Siostra Lysy Tully i Edmure'a Tully, żona Eddarda Starka, matka Robba, Sansy, Aryi, Brana i Rickona. Zamordowana na Krwawych Godach i wskrzeszona przez lorda Berica Dondarriona.

W serialu w jej postać wcieliła się Michelle Fairley.

Wygląd Edytuj

Cat była uważana za piękną kobietę, znacznie ładniejszą od młodszej siostry. Ma długie, kasztanowe włosy, błękitne oczy i smukłe palce (po zamachu na Brana cięte aż do kości).

Po wskrzeszeniu przez lorda Błyskawicę zmieniła się nie do poznania. Ponieważ wcześniej przez kilka dni leżała w wodzie, jej skóra przybrała kolor zsiadłego mleka, połowa włosów wypadła, a druga połowa stała się biała i łamliwa. Jej rany nie zagoiły się, więc na gardle miała otwartą dziurę po poderżniętym gardle. Aby mówić, musiała ją zasłaniać, a i tak ciężko było ją zrozumieć.

Charakter Edytuj

Za życia była wyrozumiałą, obowiązkową kobietą. Najważniejsza była dla niej rodzina - kochała męża i dzieci aż do szaleństwa, więc ciężko przeżyła stratę każdego z nich. Nienawidziła Theona Greyjoya i Tyriona Lannistera, obwiniając ich o śmierć synów. Znała się na polityce, chociaż zdarzyło jej się działać nieprzemyślanie, impulsywnie.

Po śmierci i wskrzeszeniu, stała się uosobieniem ducha zemsty. Nienawidziła Lannisterów, Freyów i Boltonów za Krwawe Gody, dlatego zabijała wszystkich, bez wyjątku.

Historia Edytuj

Przed rozpoczęciem sagi Edytuj

Wczesne lata dzieciństwa Catelyn spędziła w Riverrun, w towarzystwie siostry i Petyra Baelisha. Chłopak się w niej zakochał. Razem z Lysą bawiła się w całowanie Petyra. Gdy zaręczono ją z Brandonem Starkiem, Petyr wyzwał Starka na pojedynek. Brandon go wygrał, jednak oszczędził życie Petyra na prośbę Catelyn.

Więcej od Wikii

Losowa wiki