Wikia

Pieśń lodu i ognia Wiki

Gendry

Dyskusja0
70stron na
tej wiki
Gendry
Gendry.jpg
Data urodzenia 285 rok po lądowaniu Aegon'a, Królewska Przystań
Występowanie Gra o tron (występuje)
Starcie Królów (występuje)
Nawałnica mieczy (występuje)
Uczta dla wron (występuje)

Gendry - uczeń kowala, mistrza Tobho Motta w Królewskiej Przystani. Kiedy ten był w wieku odpowiednim do pracy, nieznany lord zapłacił za kształcenie się Gendry'ego w kowalstwie. Jest także bękartem Króla Roberta I. W serialu Gra o tron w jego rolę wcielił się Joe Dempsie.

Wygląd i charakterEdytuj

Gendry jest wysoki i bardzo umięśniony. Ma niebieskie oczy i czarne, gęste włosy.

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Gendry kowal.jpg

Gendry jako kowal

Gendry urodził się w Królewskiej Przystani, nie wiedząc kim jest jego ojciec. Jego matka pracowała w piwiarni, zmarła gdy ten był jeszcze młodym chłopcem. Często wspominał, że miała blond włosy. Mistrz kowalstwa Tobho Mott przyjął go na swojego ucznia, po tym jak człowiek, który ukrywał swoją tożsamość uiścił podwójną opłatę za edukację Gendry'ego. Najprawdopodobniej człowiekiem tym był Varys.

Gra o tronEdytuj

Arya i gendry poznanie.jpg

Pierwsze spotkanie z Aryą Stark

Kiedy Eddard Stark prowadził śledztwo w sprawie śmierci Jona Arryna, poznał kilka osób, które rozmawiały z nim przed śmiercią. Jedną z takich osób był Gendry. Uczeń kowala. Od razu zauważył podobieństwo między nim a Robertem Baratheonem i przyznał, że ten jest jego bękartem. Powiedział również jego mistrzowi, że jeśli Genry zapragnie kiedykolwiek władać mieczem, ten ma przysłać go do niego. Gendry pokazuje mu również hełm, który sam zrobił. Eddard zaproponował kupno, jednak Genry odmówił czym przyniósł wstyd swojemu mistrzowi.

Starcie królówEdytuj

Po śmierci Eddarda Starka, Gendry został sprzedany przez mistrza Yorenowi z Nocnej Straży. Razem z nim i trzydziestoma innymi ludźmi ruszył na Mur. Wśród nich byli min. Arya Stark, Lommy Zielone Ręce, Gorąca Bułka, Jaqen H'ghar, Rorge i Biter. Niedaleko Królewskiej Przystani wszyscy zostali zatrzymani przez Złote Płaszcze, które go poszukiwały na polecenie królowej. Yoren odmawia a płaszcze wracają z powrotem do miasta.

Gendry arya bułka.jpg

Gendry, Arya Stark i Gorąca Bułka

Później w pobliżu Oka Boga zostali zaatakowani przez ludzi Lannisterów pod dowództwem Sir Amory Lorch'a.Yoren i wielu ludzi ginie. Wśród ocalałych są Gendry, Arya i Gorąca Bułka. Wszyscy dostają się do niewoli. Gendry w końcu konfrontuje Aryę z prawdą o tym, że jest dziewczyną. Gdy ta się przyznaje, ten jest zakłopotany ponieważ ona jest damą a on zachowywał się przy niej jak prostak. Następnie Gendry jako jeniec zostaje kowalem w Harrenhal. Kiedy Arya postanawia uciec, towarzyszą jej Gendry i Gorąca Bułka.

Nawałnica mieczyEdytuj

W czasie podróży do Riverrun, Arya, Gendry i Gorąca Bułka zostali pochwyceni przez Bractwo bez Chorągwi. Gendry jest pod wrażeniem ich przywódcy Thorosa z Myr i ideałów Bractwa. Postanawia się do nich przyłączyć. Zostaje pasowany na rycerza przez Lorda Berica Dondarriona, stając się Sir Gendry'm, Rycerzem z pustego wzgórza.

Uczta dla wronEdytuj

Podczas poszukiwań Sansy Stark, Brienne z Tarth spotyka Gendry'ego pracującego jako kowal i jest wstrząśnięta jego uderzającym podobieństwem do Renly'ego Baratheona. W karczmie Brienne pojedynkuje się z Rorge'm i zabija go. Następnie walczy z Biterem. Gendry ratuje jej życie, przebijając go włócznią.

Więcej od Wikii

Losowa wiki