Wikia

Pieśń lodu i ognia Wiki

Hodor

Dyskusja0
71stron na
tej wiki
Hodor
Hodor.jpg
Powiązanie Dom Starków
Występowanie Gra o tron (występuje)
Starcie królów (występuje)
Nawałnica mieczy (występuje)
Uczta dla wron (wspomniany)
Taniec ze smokami (występuje)

Walder potocznie nazywany Hodorem - stajenny w Winterfell. W serialu Gra o tron w jego rolę wciela się Kristian Nairn.

Wygląd i osobowośćEdytuj

Hodor jest duży i silny. Wydaje się jednak opóźniony umysłowo. Jest w stanie wymówić tylko jedno słowo, Hodor.  Mimo to jest wierny i lojalny rodzinie Starków. Dzieci Starków uważają, że to jego prawdziwę imię. Stara Nan uważa jednak, że w rzeczywistości ma na imię Walder.

Hodor ma ponad 213cm wzrostu. Ma brązowe oczy i brodę. Osha sugeruje, że jego duży wzrost jest spowodowany tym, że płynie w nim krew gigantów.

HistoriaEdytuj

Gra o tronEdytuj

Po upadku Brana Starka z wieży, Maester Luwin pracował nad sposobem poruszania się chłopaka po zamku. Skonstruował kosz, który Hodor nosił na plecach. W koszu umieszczano Brana. Hodor służył jako środek transportu dla młodego lorda. Czasami jednak zapominał o tym, że chłopak jest w koszu przez co czasami kończyło się to boleśnie.

Starcie królówEdytuj

Po tym jak Theon Greyjoy najechał Winterfell, Bran, Rickon, Hodor, Osha oraz przebywające wówczas w zamku rodzeństwó Reed'ów skryli się w podziemiach zamku. Kiedy zagrożenie minęło i wydostali się na powierzchnię,  zastali miasto złupione i spalone. Po rozmowie z umierającym Maesterem Luwinem doszli do wniosku, że Bran i Rickon powinni zostać rozdzieleni dla bezpieczeństwa. Hodor, Bran, Meera i Jojen wyruszyli na północ, za Mur. Idąc w stronę Muru ratują Jona Snow i pomagaja mu uciec a właściwie to Wilkor Brana Lato, jednak Bran wszystko widział w swym śnie. Później docierają do Nocnego Fortu gdzie spotykają Sama Tarlyego i Gilly. Ten prowadzi ich podziemiami za Mur, gdzie czeka na nich Zimnoręki, tajemnicza postać o niepewnych zamiarach.

Nawałnica mieczyEdytuj

Taniec ze smokamiEdytuj

Wszyscy docierają do pewnej jaskini. Zostają jednak zaatakowani przez nieumarłych. Wewnątrz jaskini spotykają pozostałe dzieci lasu i trójoką wronę. Aby zbadać dalszą część jaskini Bran wchodzi w umysł Hodora i eksploruje jej dalsze części. W końcu przestraszony Hodor wycofuje się tak daleko, że chłopak nie może wejść w jego umysł.

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki