Wikia

Pieśń lodu i ognia Wiki

Talisa Maegyr

Dyskusja0
71stron na
tej wiki
Gra o tron małe logo.jpg Informacje znajdujące się w tym artykule pochodzą z serialu Gra o tron i mogą nie zgadzać się z tymi zawartymi w książkach.
Talisa Maegyr
Talisa Maegyr.jpg
Tytuły Królowa Północy
Przydomek Talisa z Volantis
Kultura Volantis
Urodzona W Volantis
Współmałżonek Robb Stark
Występowanie Serial Gra o tron - Sezon 2
Serial Gra o tron - Sezon 3
Talisa Maegyr - uzdrowicielka z Volantis. Pojawia się jedynie w serialu Gra o tron, w sezonie 2 i 3. Zastępuje w nim postać Jeyne Westerling jako żona Robba Starka i Królowa Północy.

HistoriaEdytuj

Talisa jest szlachcianką z Volantis, najstarszego i największego z Wolnych Miast.

Gdy Talisa miała 12 lat jej rodzice wyjechali na wesele, które trwało kilka dni, zostawiając ją z młodszym bratem. Drugi dzień ich nieobecności był najgorętszym dniem w Volantis więc ona i jej brat dołaczyli do reszty dzieci kąpiących się w rzece Rhoyne. W czasie gdy ona rozmawiała z przyjacielem, zauważyła że jej brat zaginął. W końcu odnalazła go dryfującego w wodzie, twarzą w dół. Talisa wraz z przyjacielem wyciągnęli go na brzeg. Po chwili stwierdzili, że nie żyje. Nagle podszedł do nich mężczyzna z tatuażem i odepchnął ją od ciała brata i zaczął go reanimować. Dotknięcie szlachcica karane było śmiercią, jednak niewolnik nie zważał na ostrzeżenia Talisy i naciskał dalej na jego klatkę piersiową dopóki ten nie odzyskał przytomności. Niewolnik przytulił jej brata i uspokoił go. Talisa była pod zdumieniem tego bezinteresownego atku dobroci. Postanowiła dwie rzeczy. Że nie będzie pobierać nauk tańca i w przyszłości nie będzie mieszkać tam gdzie niewolnictwo jest legalne. Zamiast nauki tańca dla szlachcianek wybrała szkolenie medyczne i wyruszyła do Westeros.

Sezon 2Edytuj

Ta
Jeyne westerling.png
lisa opatruje rannego żołnierza Lannisterów po bitwie pod Oxcross, informuje go, że jego stopa musi zostać amputowana. Król Robb Stark pomaga jej przytrzymać mężczyznę i wkłada mu do ust knebel mówiąc, że lepsze to niż odgryzienie sobie języka. Po zabiegu Talisa krytykuje Robba za wywołanie bezsensownej wojny. Opowiada również, że ranny żołnierz był prostym żołnierzem, który tak jak wielu ludzi Lannisterów został wcielony do wojska siłom i nie został przeszkolony do walki tak jak żołnierze północy. Talis
Catelyn i jeyne.png

Spotkanie z Catleyn Stark

a wędruje razem z Robbem dalej na południe. Gdy Robb przedstawia ją swojej matce Catelyn, ta pyta ją o jej pochodzenie. Talisa odpowiada, że ma na nazwisko Maegyr i jest szlachcianką z Volantis i nie posiada żadnego tytuły tak jak jest to w Siedmiu Królestwach. Po tym jak Talisa odchodzi, Catelyn mówi Robbowi, że to nie świat w którym dowolnie może wybierać swoją miłość. Po spotkaniu z chorążymi Talisa prosi Robba o więcej zapasów medycznych. Słyszała o wyjeździe Robba do Crag w celu przyjęcia kapitulacji znajdujących się
Ślub robba i talisy.png

Ślub Talisy i Robba

tam sił Lannisterów. W drodze powrotnej oboje rozmawiają o Eddardzie Starku i rzeczach, które nauczył Robba. Ich rozmowę przerywa informacja o wypuszczeniu Jaimego Lannistera przez Catelyn Stark. W nocy Talisa idzie pocieszyć Robba. Tam zdradza mu więcej faktów na temat swojej przeszłości. Następnie oboje wyznają sobie uczucia i śpią ze sobą.

Robb mówi matce o swoim związku z Talisą. Catelyn mówi, że związek jej i Neda zaaranżowano a mimo to oboje odnaleźli szczęście. Robb jednak nie chce słyszeć o ślubie z którąś z córek Freya i potajemnie bierze ślub z Talisą.

Sezon 3Edytuj

Uprzedzenia matki Robba wobec Talisy znikają wraz z chwilą w której Roose Bolton przynosi do obozu wieści o śmierci Hostera Tullyego oraz o zniszczeniu Winterfell i śmierci Brana i Rickona Starków. W czasie podróży do Riverrun zauważa, że Catelyn plecie amulet Wiary Siedmiu. Oferuje jej pomoc, jednak ta odpowiada, że takie rzeczy mogą robić jedynie matki, które modlą się o dobro swoich dzieci.

W czasie pobytu w Riverrun Talisa pociesza Robba i próbuje pomóc opracować mu strategię następnej bitwy. Pomaga dwóm rannym giermkom Lannisterów, jednak ci zostają z zimną krwią zabici przez Rickarda Kastarka.

Później, w czasie drogi do Bliźniaków ona i Robb przeżywają namiętną noc. Talisa pisze list po Valyriańsku jak twierdzi do swojej matki. Dokucza Robbowi, że ma ograniczone umiejętności językowe i prosi go aby wraz z nią odwiedził Volantis po zakończeniu wojny. Jej matka ucieszyłaby się z obecności jej mężą oraz swojego wnuka. W końcu oznajmia mu, że jest w ciąży i oboje są szczęśliwi.

Zabójstwo talisy.jpg

Śmierć Talisy

Gdy Robb i jego zwolennicy docierają do Bliźniaków, Lord Walder Frey mówi, że ten nie ożenił się z Talisą dla miłości lecz dla jej cycków. Po tym jak Edmure Tully żeni się z Roslin Frey Robb żartuje, że być może popełnił błąd żeniąc się z Talisą. Sama Talisa jest zdezorientowana i zniesmaczona przez pokładziny. Robb w
Ciało robba i talisy.jpg

Ciała Robba i Talisy

yjaśnia jej, że jest to tradycja w Westeros i dowodzi skonsumowaniu małżeństwa. Talisa mówi, że wystarczającym dowodem na skonsumowanie ich małżeństwa jest dziecko i że chciałaby je nazwać Eddard, na cześć ojca Robba. Po tym jak drzwi w czasie pokładzin zostają zamknięte a muzycy zaczynają grać "Deszcze z Castamere", Lord Walder Frey wznosi toast za Robba dając sygnał swoim ludziom do ataku. Gdy ludzie Freyów zabijają Starków, Lothar Frey wielokrotnie wbija nóż w brzuch Talisy zabijając ją i jej nienarodzone dziecko. Robb Stark i Catelyn Tully zostają następnie zabici przez Roose Boltona i Czarnego Waldera Freya.

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki